Pani Zuzanna oficjalnie pracuje z dziećmi od 2017 roku. Nieoficjalnie trwa to jednak zdecydowanie dłużej, ponieważ ma dużą rodzinę, w której dzieci były „od zawsze” i z gdy tylko miała okazję, spędzała z nimi czas. Ukończyła studia w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunku pedagogika specjalna, ze specjalizacją z wczesnego wspomagania rozwoju i wychowania przedszkolnego oraz terapii pedagogicznej.
Podczas studiów odbyła praktyki w przedszkolach ogólnodostępnych i terapeutycznych, w szkole podstawowej, jak również w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Pracowała w żłobku oraz w dwóch przedszkolach Montessori. Okazjonalnie spędza również wolne chwile z dwójką dzieci (2 i 3,5l) jako niania.
Odkąd zaczęła pracować z dziećmi dostrzegła, że mają one dużą potrzebę sprawstwa oraz ogrom fascynacji otaczającym światem. Niesamowite było dla niej to, jak dzieci, mimo niepowodzeń, same szukają nowych rozwiązań i próbują. Po tym, jak przypadkowo dowiedziała się o pedagogice Montessori, wiedziała że nie chce pracować w placówkach konwencjonalnych, gdzie zazwyczaj zdolności i predyspozycje dzieci i nauczycieli są wygaszane przez system. Chciała dawać dzieciom to, czego naprawdę potrzebują: czas i możliwość działania. Chciała być dla nich dobrym przewodnikiem. Dlatego szybko zaprzyjaźniła się z metodą Montessori.
Oprócz tego niezwykle ważna jest dla niej komunikacja. Ceni sobie uważne słuchanie dzieci oraz przedstawienie granic z zachowaniem pełnego szacunku do rozmówcy. Woli inwestować w budowanie mostów niż w murów oraz wie, że nie zawsze warto mieć rację. Z otwartością i akceptacją towarzyszy dzieciom w trudnych i radosnych dla nich momentach. Lubi patrzeć na twarze pełne uśmiechu i śmiechu, a wiedza odkrywana razem z dziećmi ma być przede wszystkim dobrą zabawą!
Ukończyła kurs „Język serca w pracy z dziećmi i młodzieżą” (wg idei Porozumienia bez Przemocy) oraz roczny kurs z Wczesnej Edukacji Montessori w Polskim Instytucie Montessori w Warszawie. Chcąc w jak najlepszy sposób odpowiadać dzieciom na ich potrzeby rozwojowe, poznaje nowe narzędzia pracy uczestnicząc w różnych warsztatach, czytając, a także czerpie z inspirujących rozmów z innymi pedagogami, którzy chętnie dzielą się swoimi doświadczeniami.
Prywatnie lubi podróżować, gotować oraz tańczyć, a w słoneczną pogodę chętnie wybiera się na wycieczki rowerowe z najbliższymi.
Add Comment